Deklaracja dostępności
Samorząd Gminy Suwałki zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy serwisu internetowego Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Suwałki.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
• Brak lub nieprawidłowe treści opisów alternatywnych zdjęć. • Informacje zamieszczone w formie załączników nie są dostępne cyfrowo w całości. Część z nich pochodzi od podmiotów zewnętrznych i zostały przekazane do publikacji wyłącznie w postaci papierowej wymagającej przetworzenia do postaci elektronicznej (skany). Niektóre informacje opublikowane przed dniem wejścia w życie wyżej wskazanej ustawy zamieszczone w formie artykułów lub załączników nie są dostępne cyfrowo w całości. • Tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
Treści nieobjęte przepisami
• mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności • filmy zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać transkrypcji tekstowej z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Raport z informacjami o samoocenie dostępności
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Udogodnienia
Rozmiar czcionki zastosowanej w serwisie jest określony w sposób względny, co pozwala na dostosowanie rozmiarów do potrzeb użytkowników. Aby zwiększyć rozmiar czcionki w serwisie należy zmienić ustawienia w przeglądarkach:
Internet Explorer: Menu "Widok" > "Rozmiar tekstu"
Firefox: Menu "Widok" > "Powiększenie" (Ctrl++)
Opera: Menu "Widok" > "Powiększenie"
Inne informacje
Raport o stanie zapewnienia dostępności 2025
Raport o stanie dostępności
Raport o stanie dostępności wersja zgodna z formularzem
Raport o stanie dostępności Ochotnicza Straż Pożarna w Nowej Wsi
Raport o stanie dostępności Ochotnicza Straż Pożarna w Turówce Nowej
Raport o stanie dostępności Ochotnicza Straż Pożarna w Płocicznie
Raport o stanie dostępności Ochotnicza Straż Pożarna w Potaszni
Raport o stanie dostępności Ochotnicza Straż Pożarna w Sobolewie
Raport o stanie dostępności Ochotnicza Straż Pożarna w Wychodnym
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Robert Ignatowicz — mailowo serwis@gmina.suwalki.pl lub telefonicznie 875659300.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje dane kontaktowe,
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy,
- sposób kontaktu zwrotnego.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Wójt Gminy Suwałki
Adres: ul. Świerkowa 45, 16-400 Suwałki
Adres e-mail: sekretariat@gmina.suwalki.pl
Telefon: 875659300
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Gminy Suwałki ul. Świerkowa 45, 16-400 Suwałki
- Do budynku prowadzą dwa wejścia: pierwsze wejście główne oraz wejście boczne od ulicy Świerkowej.
- Oba wejścia posiadają podjazd dla osób niepełnosprawnych.
- Biuro Obsługi Interesanta (BOI) znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego.
- W holu głównym po lewej stronie znajduję się winda.
- W ciągach komunikacyjnych nie ma progów uniemożliwiających przemieszczanie się osobom na wózkach.
- Dla osób na wózkach dostępne są wszystkie korytarze i pomieszczenia na dwóch kondygnacjach budynku bez ograniczeń architektonicznych.
- Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze za BOI oraz na I piętrze.
- Przed budynkiem na ogólnodostępnym parkingu, wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku urzędu nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku urzędu nie ma informacji głosowych.
-
W przypadku osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, informacje o dostępności usług znajdują się pod linkiem:
Zarządzenie.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
-
Wójt Gminy Suwałki realizując art. 12 ust. 2 wyżej wymienionej ustawy informuje, że osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się może zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN w formie pisemnej:
1) pocztą elektroniczną - adres: sekretariat@gmina.suwalki.pl,
2) faksem na numer - 875659345,
3) drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Suwałki, ul. Świerkowa 45, 16-400 Suwałki lub osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy. - Deklaracja dostępności została przygotowana w Generatorze Deklaracji Dostępności..