Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2004 rok
Zarządzenie nr 150/05
Wójta Gminy Suwałki
z dnia 4 marca 2005 r.
w sprawie: przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2004 rok.
Na podstawie art.136 ust.1 i 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tekst jednolity z 2003 r. Dz. U. Nr 15, poz. 148, zm. Dz. U. Nr 45, poz. 391, Dz. U. Nr 65, poz. 594, Dz. U. Nr 96, poz. 874, Dz. U. Nr 166, poz. 1611, Dz. U. Nr 189, poz.1851, z 2004 r. Nr 19, poz. 177, Nr 93, poz. 890, Nr 121, poz. 1264, Nr 123, poz. 1291, Nr 210, poz. 2135, Nr 273, poz. 2703) oraz art.13 pkt 5 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 55, poz.557, Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Dz. U. Nr 113, poz. 984, z 2003 r. Dz. U. Nr 149, poz. 1454, z 2004 r. Dz. U. Nr 273, poz. 2703) - Wójt Gminy postanawia co następuje:
§ 1. 1. Przyjąć sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2004 wg którego:
1) plan dochodów po dokonanych zmianach wynosi 9 651 490 zł
2) wykonanie dochodów 9 817 019,16 zł
- zgodnie z załącznikiem nr 1
3) plan wydatków po dokonanych zmianach wynosi 11 606 384 zł
4) wykonanie wydatków 10 989 136,80 zł
- zgodnie z załącznikiem nr 2
2. Sprawozdanie z wykonania planów finansowych zadań z zakresu administracji rządowej
zleconych gminie za rok 2004 - zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Sprawozdanie z wykonania dochodów budżetu państwa z tytułu realizacji zadań
zleconych za 2004 roku- zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Sprawozdanie z zadań współfinansowanych z funduszy strukturalnych i funduszy
spójności w 2004 roku - zgodnie z załącznikiem nr 5.
5. Sprawozdanie z wykonania udzielonych dotacji z budżetu w 2004 roku – zgodnie
z załącznikiem nr 6.
6 . Sprawozdanie z realizacji przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony
Środowiska i Gospodarki Wodnej za rok 2004 – zgodnie z załącznikiem nr 7.
7. Wykonanie zadań rzeczowo-finansowych Urzędu Gminy Suwałki za rok 2004 -
zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 2. Sprawozdania, o których mowa w §1 należy przekazać w terminie 7 dni od daty
przyjęcia niniejszego zarządzenia:
1) Radzie Gminy
2) Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku Zespół w Suwałkach
§ 3.Zarządzenie podlega ogłoszeniu poprzez wywieszenie na tablicy informacyjnej
w Urzędzie Gminy oraz ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt
Tadeusz Chołko
Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Suwałki
za 2004 roku.
Budżet Gminy Suwałki został uchwalony 19 marca 2004 roku zgodnie z Uchwałą Nr XVI/139/04 Rady Gminy Suwałki i obejmował:
- po stronie planowanych dochodów kwotę 7 884 270 zł,
- po stronie planowanych wydatków kwotę 11 037 772 zł,
- źródło pokrycia deficytu budżetowego gminy w wysokości 3 153 502 zł stanowił przychód w postaci:
· nadwyżki budżetowej w wysokości 1 359 000 zł,
· zgodnie z zawartą umową pożyczki długoterminowej z NFOŚ i GW
transza przewidziana na 2004 rok w wysokości 1 194 502 zł,
· planowanej do zaciągnięcia pożyczki długoterminowej WFOŚ i GW
w wysokości 200 000 zł,
· planowanej do zaciągnięcia pożyczki długoterminowej w Banku Ochrony Środowiska w wysokości 400 000 zł,
Utworzono rezerwy budżetowe w kwocie 75 000 zł z podziałem na:
1) rezerwę ogólną w kwocie 10 000 zł,
2) rezerwę celową na wydatki związane z prowadzeniem gimnazjum 30 000 zł,
3) rezerwę celową na wydatki związane z dowozem dzieci 5 000 zł,
4) rezerwę celową na wydatki związane z prowadzeniem szkół podstawowych 30 000 zł.
Upoważniono Wójta Gminy do zawarcia umowy pożyczki i czynności z nią związanych oraz do dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działów.
Rada Gminy i Wójt Gminy dokonali następujących zmian w budżecie gminy w 2004 roku :
Lp. | Uchwały / Zarządzenia | Nr Uchwały / Zarządzenia | Data Uchwały / Zarządzenia | Kwoty dokonanych zmian | |
Plan dochodów
| Plan wydatków | ||||
1. | Rady Gminy | XVII/156/04 | 28 kwietnia 2004 roku | + 64 257,- - 4 000,-
| - 410 464,- + 470 721,- |
2. | Wójta Gminy | 94/04 | 30 kwietnia 2004 roku | -
| +1 762,- - 1 762,- |
3. | Wójta Gminy | 96/04 | 14 maja 2 2004 roku | + 868 952,- - 113 382,- | - 210 503,- + 966 073,- |
4. | Wójta Gminy | 101/04 | 31 maja 2004 roku | + 5 235,-
| - 13 770,- + 19 005,- |
5. | Wójta Gminy | 103/04 | 11 czerwca 2004 roku | + 7 000,-
| - 4 282,- +11 282,- |
6. | Rady Gminy | XVIII/170 /04 | 28 czerwca 2004 roku | + 130 466,- - 8 516,- | - 30 428,- + 152 378,- |
7. | Wójta Gminy | 108/04 | 30 czerwca 2004 roku | - | - 18 006,- +18 006,- |
8. | Wójta Gminy | 114/04 | 20 lipca 2004 roku | + 36 897,- - 36 897,- | - 156 320,- +156 320,- |
9. | Rady Gminy | XX/178/04 | 20 sierpnia 2004 roku | + 231 085,- - 119 307,- | - 866 124,- + 320 408,- |
10. | Wójta Gminy | 122/04 | 6 września 2004 roku | + 150 000,- - 200 000,- | - 257 225,- + 207 225,- |
11. | Wójta Gminy | 123/04 | 29 września 2004 roku | +14 140,-
| - 90 535,- + 104 675,- |
12. | Wójta Gminy | 126/04 | 20 październik 2004 rok |
| - 23 551,- + 23 551,- |
13. | Rady Gminy | XXI/188/04 | 29 października 2004 roku | + 95 645,- - 44 423,- | - 149 028,- + 200 250 |
14. | Wójta Gminy | 136/04 | 24 listopada 2004 roku |
| - 55 542,- + 55 542,- |
15. | Rady Gminy | XXII/189/04 | 2 grudnia 2004 roku | + 264 872,- - 8 416,- | + 280 925,- - 24 469,- |
16 | Wójta Gminy | 139/04 | 14 grudnia 2004 roku | + 1000,- | -77 231,- +78 231,- |
17. | Rady Gminy | XXIII/205/04 | 29 grudnia 2004 roku | + 585 830,- - 153 218,- | + 48 580,- - 157 082,- |
|
Razem |
|
| + 2 455 379,- - 688 159,- | + 3 114 934,- - 2 546 322,- |
Po dokonanych zmianach:
1) plan dochodów budżetu gminy wyniósł 9 651 490 zł
2) plan wydatków budżetu gminy wyniósł 11 606 384 zł
3) źródło pokrycia deficytu budżetowego gminy w wysokości 1 954 894 zł stanowił przychód w postaci:
- nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w wysokości 1 359 000 zł
- planowanych do zaciągnięcia pożyczek długoterminowych w wysokości 595 894 zł
Zaplanowane dochody gminy za 2004 roku zostały wykonane w 101,72 % i wyniosły 9 817 019,16 zł, co zostało szczegółowo przedstawione w załączniku nr 1.
Zaplanowane wydatki gminy za 2004 roku zostały wykonane w 94,68 % i wyniosły 10 989 136,80 zł, co zostało szczegółowo przedstawione w załączniku nr 2.
Na 31 grudnia 2004 roku powstała nadwyżka budżetowa w kwocie 185 105,37 zł oraz pozostały wolne środki w kwocie 595 893,33 zł. Na wysokość wolnych środków złożyły się zaciągnięte na 31 grudnia 2004 roku pożyczki na inwestycje, z NFOS i GW w kwocie 530 893,33 zł oraz z WFOŚ i GW w kwocie 65 000 zł.
W ciągu całego roku budżetowego wolne środki finansowe były lokowane na lokatach terminowych i z tego tytułu oraz bieżącego oprocentowania środków na rachunku bankowym osiągnięto dochód w kwocie 65 885,53 zł.
Struktura dochodów wykonanych gminy za 2004 rok i ich udział % przedstawia się następująco :
- | dochody własne | 4 633 019,46 | - | 47,2 % |
- | udziały w podatku dochodowym od osób prawnych i od osób fizycznych | 887 621,88 | - | 9,0 % |
- | dotacje celowe na zadania własne | 422 346,02 | - | 4,3% |
- | dotacje celowe na zadania zlecone | 904 191,80 | - | 9,2 % |
- | subwencje | 2 969 840,- | - | 30,3% |
| Ogółem dochody wykonane | 9 817 019,16 | - | 100 % |
Jak widać największy udział w dochodach budżetowych 2004 r. poza dochodami własnymi (47,2 %) mają subwencje - 30,3 %, następnie dotacje na zadania zlecone – 9,2 % i udziały w podatku dochodowym od osób prawnych i od osób fizycznych- 9%.
Z dochodów własnych (4 633 019,46 zł) udział niektórych dochodów podatkowych i nie podatkowych w dochodach ogółem przedstawia się następująco:
- | podatek od nieruchomości | 2 318 545,56 | - | 23,6% |
- | podatek rolny | 206 293,72 | - | 2,1% |
- | podatek leśny | 82 346,45 | - | 0,8% |
- | podatek od środków transportowych | 48 893,90 | - | 0,5% |
- | opłata eksploatacyjna | 455 611,29 | - | 4,6% |
- | podatek od czynności cywilnoprawnych | 49 681 ,90 | - | 0,5% |
- | dochody z najmu i dzierżawy składników mienia komunalnego | 59 345,56 | - | 0,6% |
- | dochody z tytułu sprzedaży mienia komunalnego | 490 566,57 | - | 5,0% |
| Ogółem dochody wykonane | 9 817 019,16 | - | 100,00% |
W 2004 roku biorąc pod uwagę uzasadnione sytuację poszczególnych podmiotów zastosowano:
- umorzenia :
§ w podatku od nieruchomości na kwotę 11 344,10 zł,
§ w podatku rolnym na kwotę 696,30 zł,
§ w podatku leśnym na kwotę 44 zł,
§ w podatku od środków transportowych na kwotę 2 077,50 zł
§ w odsetkach od nieterminowego regulowania zobowiązań podatkowych na kwotę 8 325,20 zł.
- odroczenia, których termin płatności ustalono na 2005 rok:
§ w podatku od nieruchomości na kwotę 151 322,04 zł,
§ w opłacie eksploatacyjnej na kwotę 269 804,30 zł,
§ w odsetkach od nieterminowego regulowania zobowiązań podatkowych na kwotę 720,40 zł.
Realizacja pozostałych dochodów własnych przebiegała prawidłowo.
Innych nieprawidłowości w realizacji dochodów i wydatków nie stwierdzono. Realizacja zaplanowanych wydatków przebiegała zgodnie z planem i jego zmianami w ciągu roku. Szczegółowe omówienie wydatków w powiązaniu z realizacją zadań rzeczowych znajduje się w załączniku nr 8 do zarządzenia.
Wysoka Rado !
Wójt Gminy uważa, że wszystkie podstawowe zadania przyjęte w planie 2004 roku zostały zrealizowane i prosi o przyjęcie niniejszego sprawozdania.
W ó j t
Tadeusz Chołko
Metryka strony