Struktura Urzędu Gminy

Wójt Gminy Suwałki - Zbigniew Mackiewicz
tel/fax: +48 87 565 93 00
e-mail: sekretariat@gmina.suwalki.pl

Zastępca Wójta - Krzysztof Andrzej Gwaj
tel/fax: +48 87 565 93 00
e-mail: sekretariat@gmina.suwalki.pl

 

Skarbnik Gminy - Ewa Sienkiewicz
tel/fax: +48 87 565 93 33
e-mail: sekretariat@gmina.suwalki.pl

 

Referat ds. Organizacyjnych

Kierownik - Hanna Bagińska
tel: +48 87 565 93 55

  • Zadania z zakresu organizacji i funkcjonowania urzędu
  • Zadania zlecone z zakresu spraw wojskowych i obronnych
  • Zadania z zakresu obrony cywilnej
  • Zadania w zakresie spraw kadrowych
  • Zadania w zakresie administracyjno-gospodarczym
  • Zadania w zakresie obsługi Wójta oraz udostępniania informacji publicznej
  • Zadania z zakresu ochrony informacji niejawnych
  • Zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w zakresie ewidencji ludności, dowodów osobistych i innych spraw administracyjnych
  • Obsługa Rady Gminy i jej komisji


Referat Finansowy

Kierownik - Kamila Sieczyńska
tel: +48 87 565 93 36
do 38

  • Zadania w zakresie spraw księgowości podatkowej
  • Zadania w zakresie wymiaru zobowiązań pieniężnych i podatków lokalnych
  • Zadania w zakresie księgowości budżetowej
  • Zadania w zakresie księgowości budżetowej - płace
  • Zadania w zakresie księgowości budżetowej - kasa
  • Zadania w zakresie spraw księgowości budżetowej, wymiaru zobowiązań pieniężnych oraz zadań wynikających z ustawy o transporcie drogowym.

 

Referat ds. Usług komunalnych (UK)

Kierownik – Sławomir Renda

tel. +48 87 565 93 52, pokój 141A

  • decyzje środowiskowe;
  • decyzje na lokalizację i zajęcie pasa drogowego;
  • utrzymanie i zarządzanie drogami;
  • konserwacja oświetlenia;
  • bieżące utrzymanie plaż i wiat przystankowych;
  • zarządzanie budynkami komunalnymi i obiektami małej architektury.

 

tel. +48 87 5659391, +48 87 5659392, pokój 111
 
   1. Wydawanie warunków technicznych dla projektowanych przyłączy wodociągowych
      i kanalizacyjnych.
   2. Umowy na dostawę wody i odprowadzanie ścieków.
   3. Rozliczanie odbiorów usług w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
   4. Usuwanie awarii na sieciach i przyłączach wodociągowych i kanalizacyjnych.

 

Referat ds. Inwestycyjnych i Mienia Komunalnego (IMK)

Kierownik - Alicja Przekop
tel: +48 87 565 93 51 do 53

  • gospodarka gruntami
  • rolnictwo
  • publiczny transport drogowy
  • ochrona przyrody
  • ochrona zwierząt
  • organizacja systemu gospodarki odpadami
  • utrzymania czystości
  • podziałów i rozgraniczeń
  • naruszania stosunków wodnych

Inwestycje w zakresie:

  •  budowy dróg,
  •  budowy sieci wodociągowych i kanalizacji sanitarnych,
  •  budowy oświetlenia ulicznego,
  •  budowy obiektów kubaturowych,
  •  budowy odnawialnych źródeł energii.

Referat ds. Planowania Przestrzennego

Kierownik - Bartłomiej Żuchowski
tel: +48 87 565 93 44, +48 87 565 93 46, +48 87 565 93 50

  • Zadania z zakresu gospodarki przestrzennej
  • Zadania z zakresu zadań urbanistycznych


Referat ds. Polityki Społeczno - Gospodarczej

Kierownik - Ilona Rżany
tel: +48 87 565 93 41 do 43

  • Zadania w zakresie planowania strategii i kierunków rozwoju, promocji Gminy
  • Zadania w zakresie ochrony i promocji zdrowia
  • Zadania z zakresu kultury, oświaty, turystyki i sportu
  • Zadania w zakresie prowadzenia ewidencji działalności gospodarczej
  • Zadania w zakresie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych, decyzje o cofnięciu, wygaśnięciu zezwoleń)
  • Zadanie w zakresie planowania strategii i kierunków rozwoju, pozyskiwania środków z UE, promocji Gminy

Wieloosobowe samodzielne stanowisko pracy do spraw zamówień publicznych
tel. +48 87 565 93 71

 Zadania
• Zadania przypisane jednostce określone w ustawie z dnia11 września 2019 r. -prawo zamówień publicznych,
• dotacje na wymianę źródeł ogrzewania,
• gminny zasób mieszkaniowy oraz program społecznej inicjatywy mieszkaniowej,
 

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

  • Inicjowanie zadań w zakresie realizacji zadań własnych gminy związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych
  • Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego
  • Opiniowanie wydawania zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych-limit i lokalizacja punktów, w których sprzedawane i podawane są napoje alkoholowe
  • Kontrola przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych.

 

Jednostki organizacyjne:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

Kierownik - Beata Skrocka
tel: +48 87 565 93 47 do 49, +48 87 565 93 61 do 63

  • Pomoc społeczna
  • Świadczenia rodzinne i zaliczka alimentacyjna
  • Dodatki mieszkaniowe

 

Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół

Kierownik - Ewelina Wiśniewska


ul. Świerkowa 45, 16-400 Suwałki

e-mail: gzeas@gmina.suwalki.pl

Kontakt:

tel. 87 565 93 57 Główny księgowy

tel. 87 565 93 58 Płace

tel. 87 565 93 60 Sprawy oświatowe

tel. 87 565 93 59 Kierownik GZEAS

Gminny Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół działa od 1 stycznia 2017 roku. Powołany został uchwałą Rady Gminy Suwałki XXV/201/16 z dnia 29 listopada 2016 r. w sprawie nadania Statutu Gminnemu Zespołowi Ekonomiczno-Administracyjnemu Szkół.
 
Celem działania Zespołu jest wspólna obsługa administracyjna i finansowa wykonywana na rzecz oświatowych jednostek organizacyjnych Gminy Suwałki. Zadania GZEAS szczegółowo zostały określone w Uchwale udostępnionej w załączniku.

Statut GZEAS
 

Ośrodek Czytelnictwa i Kultury Gminy Suwałki
Dyrektor - Aneta Barbara Perkowska
tel: +48 87 735 33 32, tel: +48 87 735 33 35
  • Działalność społeczno-kulturalna i biblioteczna
  • Upowszechnianie i promowanie kultury oraz czytelnictwa
  • Organizacja edukacji kulturalnej
  • Popularyzowanie kultury fizycznej, rekreacji, sportu i turystyki na terenie Gminy Suwałki.

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Gminy Suwałki

Wytwarzający/odpowiadający: UG Suwałki

Data wytworzenia: 2019-02-15

Wprowadzający: Robert Ignatowicz

Data wprowadzenia: 2003-09-18

Data modyfikacji: 2024-05-14

Opublikował: Robert Ignatowicz

Data publikacji: 2003-09-18