Klauzula informacyjna w sprawach gospodarowania odpadami komunalnymi
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sposób swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. L 119, s.1) dalej ,,RODO” informuję Pana/Panią, że:
- Administratorem Pana/Pani danych osobowych, podawanych w deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi jest Wójt Gminy Suwałki z siedzibą: ul. Świerkowa 45, 16-400 Suwałki, tel. 875659300, e-mail sekretariat@gmina.suwalki.pl, dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych – e-mail: iod@gmina.suwalki.pl.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane są w celu:
a/ naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
b/ windykacji niezapłaconej opłaty zgodnie z ustawą o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
c/ wydawania zaświadczeń o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatkowej;
d/ wydawania zaświadczeń o zaleganiu lub niezaleganiu w płatnościach podatków i opłat lokalnych;
e/ wydawania zaświadczeń o wysokości dokonanej wpłaty.
- Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z: - ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, - ustawą z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, - ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym niż upoważnione na podstawie przepisów prawa. Ponadto dostęp do danych mogą mieć podmioty z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub do organizacji międzynarodowej.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres przewidziany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- Przysługuje Pani/Panu prawo do: żądania dostępu do danych osobowych, prawo żądania sprostowania danych, prawo żądania ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia skargi do Prezes Urzędu Ochrony Danych (Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie wszczęcie z urzędu stosownego postępowania, niezałatwienie czynności urzędowych lub wydania zaświadczenia.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
Metryka strony