Koordynator do spraw dostępności oraz zespół roboczy w Urzędzie Gminy Suwałki
Zarządzenie nr 42/20
Wójta Gminy Suwałki
z dnia 25 września 2020 r.
w sprawie powołania koordynatora oraz zespołu ds. dostępności
Na podstawie art. 30 ust.1 i art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2020 r. poz. 713) oraz art. 14 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2019 r. poz. 1696)
Wójt Gminy Suwałki zarządza, co następuje:
- 1. 1. Powołuje się koordynatora ds. dostępności oraz zespół ds. dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno–komunikacyjnej w następującym składzie:
1) Przewodniczący Zespołu – Koordynator ds. dostępności - Katarzyna Żuk;
2) Członek Zespołu – Ilona Rżany;
3) Członek Zespołu – Robert Ignatowicz ;
4) Członek Zespołu – Paweł Karol Mieczkowski;
- 2. Do zadań koordynatora do spraw dostępności oraz zespołu roboczego należy w szczególności:
1) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Gminę Suwałki;
2) identyfikacja potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami;
3) wykonanie inwentaryzacji obiektów budowlanych oraz określenie minimalnych wymagań obiektów w zakresie zapewnienia ich dostępności;
4) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
5) monitorowanie działalności podmiotu, w zakresie analizy dokumentacji projektowej, obiektów i inwestycji gminnych w przestrzeni publicznej pod kątem zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
6) prowadzenie działań na rzecz promocji dostępności oraz zasad projektowania uniwersalnego;
7) przedstawianie Wójtowi Gminy bieżących informacji o podejmowanych działaniach w zakresie realizowanych zadań.
- 3. Zobowiązuje się:
1) pracowników Urzędu Gminy Suwałki do udzielania niezbędnej pomocy dla Koordynatora i Zespołu w zakresie realizacji powierzonych zadań;
2) kierowników jednostek organizacyjnych gminy do wdrożenia rozwiązań wymaganych ustawą oraz ścisłej współpracy z koordynatorem zespołu.
- 4. Wykonanie zarządzenia powierza się Koordynatorowi ds. dostępności.
- 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy Suwałki
Zbigniew Mackiewicz
Koordynator do spraw dostępności oraz zespół roboczy w Urzędzie Gminy Suwałki:
1) Przewodniczący Zespołu – Koordynator ds. dostępności - Katarzyna Żuk;
2) Członek Zespołu – Ilona Rżany;
3) Członek Zespołu – Robert Ignatowicz ;
4) Członek Zespołu – Paweł Karol Mieczkowski;
Kontakt do koordynatora:
Urząd Gminy Suwałki ul. Świerkowa 45, 16-400 Suwałki
Tel.: +48 87 565 93 55
e-mail: ork@gmina.suwalki.pl
Do zadań koordynatora do spraw dostępności oraz zespołu roboczego należy w szczególności:
1) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Gminę Suwałki;
2) identyfikacja potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami;
3) wykonanie inwentaryzacji obiektów budowlanych oraz określenie minimalnych wymagań obiektów w zakresie zapewnienia ich dostępności;
4) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
5) monitorowanie działalności podmiotu, w zakresie analizy dokumentacji projektowej, obiektów i inwestycji gminnych w przestrzeni publicznej pod kątem zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
6) prowadzenie działań na rzecz promocji dostępności oraz zasad projektowania uniwersalnego;
7) przedstawianie Wójtowi Gminy bieżących informacji o podejmowanych działaniach w zakresie realizowanych zadań.
Metryka strony